Scurt istoric al Regimentului 57 Aviaţie Vânătoare

Pe lângă activitatea de zbor, la acea vreme un accent deosebit s-a pus pe gospodăriile agrozootehnice a unităţilor pentru a contribui la asigurarea hranei zilnice. Datorită relaţiilor de excepţie din acea perioadă ale comandantului de regiment colonelul Urs Ioan, precum şi a secretarului de partid colonelul Brădeanu Marin şi maiorului Nistor Emil, cu organele locale, cu primii secretari ai judeţului, cu secretarul pentru agricultură, s-a creat posibilitatea dezvoltarii gospodariei regimentului.

Pe lângă comandantul unităţii a fost implicat şi s-a ocupat nemijlocit şeful de Stat Major, alături de ofiţerii pentru servicii, colonelul Ilea Alexandru şi locotenent-colonel Munteanu Ioan. Regimentul dispunea de o bază agrozootehnică puternică, care asigura însemnate cantităţi de ouă, carne de pasăre şi porc, lapte, zarzavat şi fructe (caise şi cireşe).

Pentru cadre şi familiile acestora s-a înfiinţat un magazin alimentar în incinta unităţii. De asemeni, pentru procurarea de covoare, televizoare, haine îmblănite, butelii şi altele se făceau tabele cu priorităţi şi necesităţi, de care se ocupa comanda unităţii.

Participarea cu militari în termen şi cu cadrele militare, precum şi cu salariaţii civili, la activităţile de recoltare la unităţile agricole, a contribuit la buna aprovizionare a unităţii cu produse de consum.

Militarii erau organizaţi în detaşamente de lucru, comandate de un ofiţer, maistru militar sau subofiţer şi erau cazaţi la IAS-ul la care erau arondaţi.

În paralel cu aceste activităţi, în atenţie rămânea şi dezvoltarea bazei de învăţământ, deoarece era o perioadă în care eram solicitaţi permanent de vizite oficiale ale delegaţiilor străine
Antrenamentele de zbor pentru cooperarea cu trupele de rachete şi artilerie de la capul-Midia au continuat.

În anul 1984, s-au executat multe experimentări şi testări, în poligoanele Capul-Midia şi Babadag, a noi tipuri de muniţie de bord, bombe, proiectile nedirijate, rachete aer-aer şi aer-sol, toate de fabricaţie românească. Această activitate era supraveghiată de o seamă de prsonalităţi deosebite, printre care: general-colonel Stănculescu, general-maior Andreiescu (comandantul Institutului de Cercetare al Armatei, de la Clinceni), generalul de aviaţie ing. Petroaica, colonel ing. Călugăreanu Mircea şi mulţi alţi ofiţeri superiori, care purtau răspunderea pentru realizarea acestor tipuri de muniţie şi armament.

În primăvara anului 1984, pe 24 aprilie, a avut loc primul accident cu un avion MIG-23. Piloţii, colonel Tache Dumitru şi locotenent-colonel Budiaci Mircea, ce se înapoiau dintr-o misiune în Bulgaria, cu avionul MIG-23 UB nr.140, în zona localităţii Nicolae Bălcescu, după ce au trecut la verticala aerodromului, motorul avionului s-a oprit. După 8 încercări nereuşite de repornire, piloţii s-au salvat prin catapultare, avionul distrugându-se la impactul cu solul.